5 Kasım 2010 Cuma

HAYATIN RENKLERI

"..Roma'ya kar yagdiginda cok huzunlendim.


Ben uzun yillar Bologna'da yasadim, daha sonra Toronto daha sonra da Roma'da..

Benim kuzeyli ruhuma Roma hosgeldin demek istiyordu ..

Ama Roma'da yagan kar tabiki Bologna kari gibi sert degildi...

Yuregimdeki sicaklikla ben camdan disariyi seyrediyordum...

Caterina Bonvicini..."

Su anda ocakta tikirdayan yemegin sesi esliginde bu satirlari yaziyorum.
Camlarda hafifi bir bugu var ve odaya yayilan bir nebze sebze ilikligi...

Dun aksam Italyan Kultur Merkezinde Istanbul Tanpinar Edebiyat Festivali kapsaminda
Italyan yazar Caterina Bonvicini ve Murat Belge'nin konuk oldugu
Yazinin Sorumlulugu" konulu bir soylesiye katildim.

Taa Romadan kalkip gelmis ve bana ic dunyasini anlatan bir insani dinlemek ne kadar keyif verici idi.
O kadar icten ve o kadar duygulu..
Murat Belge; genclik yillarinda evinde misafir olan bir yazarin anilarini ve yazar sorumlulugunu anlatti.
Soylesiden sonra baro secimleri ile ilgili bir yemege katilmam gerekiyordu.
Istiklal Caddesinden hizli hizli yukari cikarken bir baktim ki
Yunan Konsoloslugunun onunde bir kalabalik ve her yer isiklar icinde ..
'Cagdas Yunan Resim Sanati" sergisinin acilis koktelyi varmis..

Hayatin bu tatli mavisini gorupte orada nefes almamak olur mu...
Hemen daldim iceri...
Kapinin onunde elinde bir cocuk arabasi ile guzel bir bayan bekliyordu..
Insanlar Yunanca konusuyordu keyifli keyifli..
Kendimi bir an Atina'nin dar bir sokaginda yurur gibi hissettim...
Insanlarin ve yasamin birbirine karistigi bu anlari cok seviyorum..

Ne dillerin ne dinlerin ne renklerin bir onemi var...

Sizlere rengarenk ve keyif dolu bir sabah diliyorum...
Sevgilerimle..

Efsun
http://it.wikipedia.org/wiki/Caterina_Bonvicini
http://www.infinitestorie.it/frames.speciali/speciali.asp?ID=921
http://www.remzi.com.tr/kitap.asp?kitapId=3042&anakategori=87&kategori=110

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder