9 Kasım 2010 Salı

YASALAR

"......Şunu herkes bilir ki; yasama önemli bir iştir.
Ama bir düzene oturmuş bir kent
iyi çıkarılmış yasaların yürütülmesini
beceriksiz yöneticilere bırakırsa,
bu iyi yasalardan daha çok yararlanamayıp
maskara olmakta öte,
bunlar yüzünden......'
Platon
(M.Ö 427 Atina)


Pazartesi sabahı Sultanahmet Adliyesindeki işlerimi tamamlayıp
yürüyerek Sirkeci'ye indim.
Yolumun üzerindeki tüm kitapçılara ve kırtasiyecilere ugrayarak.
Keyifle rafları dolaşarak...

Kabalcı Yayınlarının Cağaloğlu Yokuşunda bir kaç yıl önce açılmış bir şubesi var.
İşta orada rastladım Plato'nun YASALAR kitabına..
"Bu günü anlamak icin gecmisi bilmelisin" sozunu
gecirdigim her bir yilin ardindan daha iyi anliyorum.
Cunku, gunluk yasamdaki ozellikle hukuki konulardaki goruslerimi oturmak icin
gecmis hukuk tarihine baktikca
ne kadar cok yanit buluyorum..

Bunu referandum oncesinde Roma Hukuku Ders kitabindan milattan once cikartilmis bir yasayi okudugumda yasamistim encok..

Bizlere egitim olarak bir cok sey verdiler.
Ezbere dayali bu egitim sisteminde ne yazik ki bir cogunu animsamiyoruz bile...
Sanirim insanoglunun temel yapisi varoldugundan bu yana pek degismemis-
Gecmisle olan baglarimiz cok sıkı olmadigi icin
bugun yasadigimiz sorunlar, sirf bugune ait sorunlarmis gibi algiliyoruz...
Plato'nun YASALAR isimli kitabinin iceriginden:
-Her yasamanin amaci erdem butunudur
-Adaletle mutluluk bir arada bulunur
-Ickili toplantilarin yarari
-Sarap icme konusunun sonu
-Topragin bolusturulmesi
-Yasalarin bekcileri
-Askerlik gorevi
-Mahkemeler
-Evliligi izleyen yil
-Cocuk ne kadar simartilmali
-Okul oncesi egitim
-Cinsel sorunlar
-Disalim ve dissatim...
...
-Avukatlar
-Denetcilerin dava edilmesi........
.....
....
Bu basliklarin uzerine, 2010 yazsam mukemmel olur-
Tam da gunceli yansitmis olurum.

Oysa bu basliklar ve diger basliklarin tamami,
tam 2427 yil once yasamis insanlarin guncel sorunlari ..
Hepinize keyifli ve huzur dolu bir gun diliyorum...
Sevgilerimle...
Efsun.
http://www.netkitap.com/kitap-yasalar-1-platon-eflatun-kabalci-yayinevi.htm

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder