1 Eylül 2010 Çarşamba

BILENMEYENE YOLCULUK ve BAB-I ESRAR

Hayat; her an yasadigimiz; bilinmeyene bir yolculuktur..
Nefes aldiginiz her ani takiben, gelecek nefesinizi alacaginiz bir macera belki de....
Okudugumuz her kitap, dinledigimiz her muzik, paylastigimiz her siir;
yuregimizdeki bilinmeyene yolculugun bir parcasidir....
Bu yolculuklarda, bir adim sonrasini, bir satir arkasini, bir nota sonrasini heyecanla beklersiniz...
Dilini bilmediginiz bir radyoyu dinlerken, az sonra ne gelecek diye merak edersiniz...
Tanimadiginiz bir meyveyi isirirken, dilinizde olusacak tadi beklersiniz...
ilk defa uyandiginiz bir sehirde, alt sokakta kimler yasiyor acaba diye sorarsiniz kendi kendinize...
Bilmediginiz bir sokaktan gecerken, hafif bir urkuntu duyarsiniz, nereye cikiyorum acaba diye....
Yasadiginiz kentte, bu sabah ilk kez bu sehre gelseydim, bu sehri nasil hissederdim diye sorarsiniz yureginize....
Sokakta bir cocugun elinden tutarak yuruyen bir insan gorseniz, neler anlatirlar birbirlerine dersiniz....
Bu gunlerde, biraz gecikmeli de olsa Mevlana uzerine yazilmis iki kitabi okuyorum:
Ahmet Umit'in Bab-i Esrar'i ve Elif Safak'in Ask isimli kitaplari bunlar...
Bab-i Esrar'a baslamadan once Wikipedia uzerinden ve baska sitelerden arastirma yaparak basladim...
Mevlanin siirleri ve Konya uzerine...
Daha sonra okumaya basladim Bab-i Esrar'i...
Kitapta, Konya'ya bir yangin olayini arastirmaya gelen sigortaci bir kadinin hayatindan bir kesit anlatiliyor.
Sigortaci kadinin ismi; Karen Kimya...
Babasi, Konya'da yasamis, ruzgarin getirdigi Poyraz Efendi..
Annesi, tum yasami boyunca hippi kulturunu yasatan bir Ingiliz...
Baba, yillar once Pakistanli bir dervis ile terkedip gitmis ailesini...
Bir bebek bekliyor Karen ama sevgilisi dogurmasini istemiyor...
Konya'daki sigorta acentasinin sahibi Mennan...
Ziya Bey, yanan otelin sahibi ve Poyraz Efendinin arkadasinin oglu...
Kimya Hatun, Sems-i Tebrizinin karisinin ismi ve Mevlanin oglu Alaattinin sevgilisi...
Romanda, guncel yasamda yanginin nasil ciktigi aydinlatilmaya calisilirken,
Karen Kimya'nin benligi Sems-i Tebrizi olarak gecmise yolculuk ediyor....
Sonucta hem yangin hem de Sems'in olumu aydinlaniyor....
Ama benim yuregimde ne yazik ki, gizemli bir yolculuk yasanmiyor...
Ic konusmalar ve olayin akisi cok siradan...
Okurken, bir gizem ve bilinmezlik ariyorsunuz ancak bosuna...
Satirlar ilerledikce, Wikipedia'dan okudugunuz bilgiler geliyor onunuze tek tek....
Kitabin son sayfasini bitirdiginizde, ben zaten bunlari biliyordum diyorsunuz....
Simdi Elif safak'in Ask'ina basladim...
Bakalim bu kitapla yolculugumda nelerle karsilacagim....
Iyi okumalar diliyorum...
Sevgi ve saygilarimla...
Efsun..
01.09.2010 -Istanbul- saat: 22,13
http://tr.wikipedia.org/wiki/%C5%9Eems-i_Tebrizi
http://www.metacafe.com/watch/3075523/bab_esrar_tan_t_m_filmi/
http://www.dogankitap.com.tr/kitap.asp?id=1138

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder