21 Eylül 2010 Salı

BABAMIN KITAPLARI

Gunes yavas yavas mavi daglarin arkasinda kaybolurken,


bahcedeki selvi agacinin dallarinin arasinda dolasan ruzgarin sesini

ve kiyidaki kumsalda salinan dalgalarin sesini dinleyerek bu satirlari yaziyorum.

Beyaz kopuklu dalgalarin arasinda, gunus bir isilti ile dolasan gri bir gun gecirdim bugun.

Yazin o derin maviligi, sonbaharla birlikte yerini gumusi bir grilige birakmis.

Gunes ogle saatlerinde bir iyilik yaparak, gokyuzunde yukselince,

yaz sicakligi kadar olmasa da insani usutmeyen sonbahar denizinde dalgalarla bulustum.

Sabah iskeleden alinan taze sardalyalar pisecek birazdan ocakta citirdayan odunlarin sicakliginda.

Yaninda dalgalarin sesi ve bir aksam sofrasinda yasanacak bu keyifli sonbahar gecesi..

Iki gundur okudugum Luan Starova'nin "Babamin Kitaplari' ni bitirdim az once.

"...Ruhunun buyuk bir kismikitaplarina gomuludur babamin. Gocmenlikti onu kaderi,

bu acidan bakildiginda dogdugu cevreden kopmus insanlarda doganin daha da belirgin kildigi

kisilik bolunmesini, gercekte kitaplardir dengeleyen yada azaltan.Evet, babam kitaplarina olan

derin bagliligini biz cocuklarina da asilamak mutlulugunu yasadi.Bunun icindir ki; onun kitapligi

hayatta en buyuk rehberimiz oldu..." (sayfa 113)

Koy Enstitusu mezunu ve Turkce ogretmeni bir babanin cicugu olarak, 1970'li yillarda

evimizin salonundaki kitaplakla buyuyen bir insan olarak, kitapta kendimden bircok sey buldum.

Ve ben de kendi evimin bir duvarini babamdan ornek alarak kitaplarla donattim.

Simdi ayni kitapligin, kendi kizimdaki yansimalarini seyrederek keyifle okuyorum hala guzelim kitaplari...
Babamin Kitaplari, ayni zamanda ulkemizin tarihine farkli bir bakis acisi da getiriyor.

Yazarin babasi, Osmanlinin son demlerinde Istanbul'da islam Hukuku egitimi almis.

1920'li yillarin tanigi ve Balkan halklarinin bagimsizliktan sonra gecirdigi sancili donemleri bizzat kendi aile yasamlari ile vermis..
Sosyalist donemin elestirisi ve yeni kurulan Turkiye'nin elestirisini gozlemliyorsunuz.

Yapi Kredi Yayinlari, bu kitabi "roman' olarak nitelemis ise de ben, kitabi bitirdigim zaman bir otobiyografi okudugumu dusundum..

Kitapla dolu bir dunya diliyorum...
Iyi aksamlar...
sevgilerimle...

Efsun

21-09-2010- Armutlu

saat 17,51
http://alisveris.yapikredi.com.tr/tanim.asp?sid=RS2CUTNLFK8KM3AVWLLT

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder