13 Eylül 2009 Pazar

Şimdi sonbaharın ilk günleri

"...Şimdi sonbaharın ilk günleri. Kışa daha çok var.

Sonbahara iyi başlamak önemlidir. Hayat sonbaharda başlar çünkü.

Çocuklar okula başlayınca..."

(Hamdi Koç-Bir Eski Kocanın Öğleden Sonrası / son sayfa- son satırlar...)



Bu sabah yine bir başka kitabın son sayfasını bitirdim.

Bir kitabı okuyup bitirdiğim zaman mutlaka düşüncelerimi paylaşmak istiyorum.

Özellikle benim hayatımda yarattığı izdüşümler açısından.



Hamdi Koç'un ikinci kitabı bu okuduğum.

İlk okuduğum kitabı "Melekler Erkek Olur"

Yukarıda alıntı yaptığım yeni kitap, ilk kitabın devamı.


Çevremizde hep gördüğümüz ama iç dünyalarını bilemediğimiz veya bilmenin gereksiz olduğu
çok zengin, çok itibarlı, çok nitelikli görünen bir adamın;  kadar fakir, ne kadar görgüsüz, ne kadar basit bir iç dünyası olduğunu hissettiriyor okuyucuya.


Özellikle "Melekler Erkek Olur" kitabını okurken kendimle çok savaştım, yarıda bırakmamak için.



Ama şöyle düşündüm, bir biçimde onların dünyasını öğrenme olanağı buluyorum.
Tabii gerçek ise..

Çünkü hayata ve insanlara özellikle kadınlara yaklaşım o kadar kötü ki....


Bu ikinci kitap daha keyifli.


Bu kitabı bitirdiğimde, yeni başlayacağım kitabı seçmiş bulunuyorum.

"James Joyce-Ulysses.

(Ulysses, Joyce'un kendi anlatımıyla Nora Barnacle'ı sevdiğini anladığı gün olan 16 Haziran 1904 günü Dublin'de geçer)


Ulysses, 1996 yılında ilk kez Türkçeye çevrildiğinde, kitabı bana o zaman çalıştığım işyerindeki yöneticim hediye etmişti.


O zamanlar; yöneticimle birlikte, kitabı yayınlayan yayınevinin hukuki işlerini takip ediyorduk.

Ulysses; 841 sayfalık bir kitap. Ben o zamanlar kitaba başlamış ama bür türlü devam edememiştim.

Ulysses'i de mutlaka okumak istiyordum çünkü o günlerde okuduğum "Lawrence Durrell'in "Avignon Beşlisi" kitabında sürekli karşıma çıkıyordu.


Sonuçta kitabı okuyamadım.

Kitabı çeviren Nevzat Erkmen 2006 yılında "Ulysses Sözlüğü" nü hazırladı ve yayınladı.

Ben tabii hemen bu sözlüğü de aldım, kitaplığa Ulysses'in yanına yerleştirdim.

Bir gün nasıl olsa okuyacağım,diye.



İşte bu sabah, Hamdi Koç-Bir Eski Kocanın Öğleden Sonrası isimli kitabını bitirince de okumaya karar verdim.

http://www.netkitap.com/kitap-ulysses-james-joyce-yapi-kredi-yayinlari.htm
http://tr.wikipedia.org/wiki/James_Joyce


Tüm dostlarıma keyifli bir hafta sonu ve keyifli okumalar diliyorum.
Sevgilerimle

13 eylül 2009-

pazar sabahı-saat 12,05


Efsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder