8 Temmuz 2010 Perşembe

Bern"de Gunluk Yasam

Bern"de Gunluk Yasam

http://www.berninfo.com/en/page.cfm/bernerleben/Sport/Freiaeder/Wylerbad

Sakin ve keyifli gecen tatilimin tadini cikarmaya calisiyorum.
Bern"de  hemen hemen her mahallenin yuzme havuzlari var.
Oyle iki kisi yuzerken kolunun carpacagi turden minik havuzlar degil.
Ornegin, bizim mahallenin (Wylerfeld ) yuzme havuzlari cok buyuk  korulugun icinde,
bir olimpic havuz, bir nornal havuz, iki ayri cocuk havuzundan olusuyor.
Agaclarin altindaki cimenler uzerinde kitabinizi okuyup, sessizce guneslenebilirsiniz.
Yada giriste yeralan bufelerden icecek bir seyler alabilirsiniz.
Havuzlar cogunlukla ucretsiz.
Belediye baskanlari sosyal demokrat olan bolgeler tamamen ucretsiz, digerleri de cok minik ucretlerle yararlanilabilen tesisler.
Gunduzleri havuzlara, ogleden sonralari Bernplatz/ carsiya iniyorum. Aksamlari da bahceye....

Burada herkes spor yapiyor.
Sisman insan gormeniz cok ender.
Yasli, genc, kadin, erkek....Mutlaka bir aktivite icindeler...
Bisiklet cok yaygin bir ulasim araci.
Her an bisikletlerle yaninizdan gecen insanlar goruyorsunuz.

Bugun sabah erkenden uyandim.
Programimiz; Freiburg yakinindaki http://www.chateau-gruyeres.ch/ satosuna dogru gitmek.
Hareket saati 10.30
Cayi demleyip, kahvalti masasini hazirladim.
Masanin uzerine "havuza gidiyorum, 9.45"de evde olacagim"yazip sokaga cikiyorum.
Havuzlar, bizim hemen alt sokagimizda.
Saat 9.00"a geliyordu. Bu saate kimse olur mu diye dusundum kendi kendime..
Havuzun kapisinda 08.30"a acildigi yaziliydi.
Olimpic havuzun oraya ciktigimda, kulvarlarda kulac atan bir cok insan vardi, ben gec bile gelmistim.
Cok ilginc bir manzara vardi; kimse kimse ile ilgilenmiyordu.
Havlusunu kenara  koyan, yuzmeye  koyuluyor, yuzmesini tamamlayinca biraz gunesleniyor ve terliklerini giyip gidiyordu.

Ben donerken, ogretmenler cocuklarin ellerinden tutmus, huvuzlara geliyorlardi..
Evler, sokaklar, kopruler, bahceler, yollar.....
Her yer yemyesil...
Ciceksiz, agacsiz bir kose bulmak mucize burada....

Sevgilerimle..
Efsun
08.07.2010
Bern

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder