31 Mayıs 2009 Pazar

Kastamonu'da Zaman






Yağmurlu bir Kastamonu akşamından sevgiler…

Bugün sabah 9.30 otobüsü ile Yeditepeli şehirden yola çıktım.
Anadolunun en ortasındaki şehirlerden birisi olan Kastamonuya doğru…

Bütün günüm yollarda geçti.
Kah yemyeşil ovaları dağlar seyrettim kah televizyonda gösterilen taş devrine ait komedi filmini…

Bir adam zaman makinesi ile günümüzden geriye gidiyor ve taş devrine düşüyor.
Bir kabile var yeniliklere açik, bir kabile de zorbalıkla tüm yenilikleri yasaklıyor ve yaratılanları yok ediyor.
Nedeni de, babasının bir zamanlar göklerden gelen bir araçtan düşen top yüzünden yaşamını kaybetmesi.

Yolda gelirken okumak üzere aldığım kitap ise Erich Von Daeniken tarafından hazırlanan “Zeus Adına- Yunanlılar, Bilmeceler, Argonotlar..” isimli kitap.

Antik çağlarda eski Yunanlılardaki ve diğer halklardaki efsaneleri anlatıp güncel çözümler getiriyor.

Film ile kitap tesadüfen örtüştü ve kitabı okumak daha keyifli hale geldi.

Akşamüstü saat 18.30 da kastamonuya ulaştım.
Yollarda pembe ve beyaz çiçekleriyle ağaçlar ve yemyeşil kırlar muhteşemdi.

Kaldığım otel, 600 yıllık bir kervansaraydan restore edilerek hazırlanmış Kurşunluhan Oteli.
Odaları lüks bir otel kalitesinde, ama atmosfer Osmanlılar çağına götürüyor sizi.

Akşam yemeğimi de eski bir Kastamonu konağından restouranta çevrilmiş Eflanili Konağında yöresel yemeklerden oluşan bir menü ile aldım. Açılışta Ecevit çorbası. Bu Ecevit adlı kasaba veya ilçede pişen bir çorba. Bir nevi yoğurt çorbası. Arkasından “tirit” yedim. Yoğurtlu ekmek parçaları üzerine kıyma donatılmış ve tereyağı gezdirilmiş. Yanına ise elma suyundan yapılan “ ekşi” içtim. Bir de sade türk kahvesi….

Kastamonuda saat sekize gelirken şehrin meydanındaki tüm dükkanların ışıkları tek tek kapandı, kapılar kilitlendi ve sokaklar sessizliğe, karanlığa gömüldü.

Yaşamımda sade bir döneme geçmeye karar verdim. Artık sadece örgü ve dantel kitapları alacağım, akşamlar televizyonda magazin programları seyrederken örgü öreceğim….

İnsanla ilgili her türlü sosyal, kültürel ve politik etkinliklerimi rafa kaldırdım.

Basit ve sade bir yaşam..

Yeni ilkem bu…

Sevgiyle…

07 nısan 2009 –Kastamonu Kurşunluhan Oteli 212 numara

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder