31 Mayıs 2009 Pazar

Bahçede Bir Türk


Yagmurlu bir İstanbul gününde
yapılabilecek en güzel şey,
camdan süzülen yağmur damlalarını seyredererek,
ocakta tıkırdayan çaydanlığın sesi eşliğinde
ince belli çay bardağı ile
sıcacık çayı yudumlamaktadır.

Bugünlerde okuduğum kitabın ismi,
"Bahçede bir Türk"
Yannıs Hantolus yazmış.
Osmanlı'nın son dönemlerinde;
bir Türk ile evlenerek adını ve dinini değiştiren
bir Rum Kızı ile
bir Rum ile evlenerek
adını ve dinini değiştiren
bir Türk kızının
Edirne ve Atina'da geçen yaşamlarını anlatan
değişik bir roman.

Bugünlerde bir de resim yapmayı seviyorum.
Ama suluboya resimler.
Henüz başka tür boya kullanmaya cesaret edemiyorum.

Kendime boy boy fırçalar aldım.
Kutu kutu suluboylarım da var.

Renklerin keyfini sürmek için,
adliyelerin tozlu koridorlarını unutmak için
gökyüzününü maviğine dokunmak için...

Birazdan suluboyalarımla başbaşa kalacağım.
Bu yağmurlu cumartesi gününde
her kim nerede olursa olsun,
yollarda olanlara
işyerinde bunalanlara
keyifli saatler diliyorum..

Sizlere,
Hermitaj Müzesi ile Louvre Müzelerini gönderiyorum.
sanal da olsa
keyifli gezmeler diliyorum.

Sevgilerimle.
Efsun-Istanbul.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder