10 Mart 2013 Pazar

DİLLER, DİNLER, MİLLİYETLER...



http://www.youtube.com/watch?v=uEDboHDSU50


Yorulmuşum...
Ayaklarımı, dizlerimin altına toplamış,
akşam üstü  saat beşte, çayımı yudumluyorum...

Aklımdan geçenleri,
karşımda çayını yudumlayan kızımla paylaşıyorum....

Diller,
Dinler,,,
Milliyetler....
İnsanoğlunun yarattığı kavramlar....

Bu sabah,
uzun zamandır aklımda dolaşan,
bir mektubu yazdım...

Bir kız kardeşim var..
Suyun öte yanında..
Atına yakınlarında..

Türkçe bilmez,
İngilizce bilmez..

Ben, Yunanca bilmem....
Başka  dil bilmem...
Onunla ortak bir dilimiz var...
Yüreğimiz...

İşte, bu sabah,
bu kızkardeşime,
google çeviriden tek tek heceleyerek,
Yunanca bir mektup yazdım..

Sonra,
saat onbire doğru,
başka bir kardeşimin,
annesinin ölüm yıldönümünü anmak için,

Samatya'daki Surp Ermeni Kilisesinde ,
Ermeni bir papazın,
Türkçe duaları ve nasihatlaeri ile
yaşam ve ölümü dinledim...

Ermeni Kilisesinden sonra,
kilisede bulunan Ermeni dostlarımız ile
Topkapı Ermeni Mezarlığına gidildi...

Topkapı'da Ermeni Mezarlığının tam karşısında
bir Rum mezarlığı ve Rum  Manastırı var...

Dostlarımızı yolcu edip,
bir de Rum dostlarımızı ve anmak üzere,
Rum Manastırını ziyaret ettik...

Huzur içinde uyuyan,
sessizce, dallardaki kuşların cıvıltılarını dinleyenleri gördük...

Kimbilir,
ne hayatlar yaşandı bu anıtlarda...
Diyerek dolandık...

Çıkışta,
yol bizi,
bu kez
bir Türk mezarlığının içinden dolaştırdı...

İşte,
İstanbul böyle bir zenginliktir...

Dillerin,
dinlerin,
milliyetlerin birbirine yaslandığı bir kent..

Bu kentte yaşayıp,
bu zenginliklerin içinde,
dillerin, dinlerin, milliyetlerin olmadığı bir dostluğu yaşayabilmekten daha güzel ne olabilir...

Tüm dostlarımı, saygıyla selamlıyorum..
Yüreğim ve insan sıcaklığımla... .

Efsun...
10.03.2013
17,03
İstanbul.....




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder