31 Ekim 2009 Cumartesi

Çırağan Sarayı ve Barok Müzik

http://www.bachsocietyhouston.org/choiraudio.htm

Bu yağmurlu İstanbul akşamında,
yağmur damlaları pencerelerin beyazlığından süzülürken,
rüzgarın sesi, karşıda uzanan şehrin ışıklarına eşlik ediyor...

Kış aylarını hem çok seviyorum hem çok sevmiyorum.

Çok seviyorum, çünkü bütün sanatsal etkinlikler sizin yaşamınızı dolduruyor
Çok sevmiyorum, çünkü yağmur damlaları ve rüzgar sizi yolunuzdan alıkoymak için işbirliği ediyor..
Bu sabah  yine aynı şey  oldu.
Çırağan Sarayında,
Mabeyin Salonunda,
Barok Müzik dinletisine davetli idim.

Camlardan süzülen damlalar ve esen rüzgara rağmen
erkenden uyandım.
Kendime güzel bir hafta sonu kahvaltısı hazırladım.
Sonra giydim çizmelerimi,
aldım kırmızı şemsiyemi
düştüm yollara...

Sarayın kapısından içeri girince 
unutuverdim tabiiki
dışardaki soğuğu, esen rüzgarı...

Tam saat 11,00'de başladı müzik.
Üç güzel sanatçıdan,
Bach'tan Monti'ye uzanan
Flüt, keman ve arp'tan oluşan bir düş yaşadık.

Düzenleme muhteşemdi.
Çalınan her eserin sanatçısının doğduğu ve yaşadığı yerler
bir slayt gösterisi olarak verildi.
Önde keman, arp ve flüt
arkada yemyeşil uzanan  kırlar
ve ortaçağ şatoları
dinleyenleri
uzun bir yolculuğa götürdü...

.....
Böyle güzel yolculuklar
ve keyifli hafta sonları olsun tüm dostlarıma...
Efsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder