30 Ekim 2009 Cuma

Afyon Günlükleri 1(06.06.2008)




Merhabalar,

Bu satırları sizlere Afyon semalarından yazıyorum.

Penceremin tam karşısında yemyeşil bahçeler ve yemyeşil tepeler uzanıyor.

Tepelerin yeşili, bahar yeşili olduğu için beni daha çok çoşkulandırıyor..

Bu sabah otobüsümüz bizi otelin tam önünde indirdi. Ziyaret edeceğimiz büroyu arayarak, yol yorgunu olduğumuzu ve öğleye kadar dinleneceğimizi bildirdim. Afyon'a hiç yolum düşmemişti. Sadece Varan dinlenme tesislerinden, sabah beş molalarını biliyorum. Bu kez Varan şehir merkezine girmediği için başka bir firma ile gelmek zorunda kaldık. Otobüsümüz tam bir "yurdum insanı" manzaraları idi. Arkamızdaki koltukta oturan bayan, sabah molasından sonra hiç selam sabah vermeden, koltuğu iteleyerek biraz yukarı kaldırmamız için bizi fırçaladı. Molada beni başka bir sürpriz bekliyordu. Dinlenme tesislerinde " Kavala Kurabiyesi" satılyordu. Benim yıllardır "Selanik Kurbiyesi" adıyla Yunanistan dönüşlerinde paket paket aldığım bademli un kurabiyeleri... Sabah uyku tutmayınca, önce termal havuzu arkasından da ılık su havuzunu ziyaret edip kendime bir güzellik yarattım. Gözlerim tavanda dolaşırken, ne yalan söyleyeyim işverenlerime ilk kez teşekkür ettim içimden... Dokuz otuzda kahvaltıya indim ve Afyon sucuğu, Afyon kaymağı, taze yoğurt eşliğinde yine kendime başka bir güzellik yarattım. Buraya gelmeden önce, buraların tarihi önemini çok iyi bilen bir arkadaşımdan görülmesi gereken yerleri, başka bir arkadaşımdan da kirazı ile meşhur bir ilçeyi öğrenmiştim. Kitap olarak ise yanıma tam da buraları anlatan "Şu Çılgın Türkler.." kitabını aldım. Ve en güzel sürpriz, bu hafta Afyon Caz Festivali var ve ben cazcılarla aynı oteldeyim. Sabah onlar yan masada kahvaltı yapıyorlardı. Sonra bir baktım organizatör Hüseyin Bey , bizim kattaki asansörde.Hemen bu sabah İstanbul'dan geldiğimizi ve festivale nasıl katılabileceğimizi sordum... Akşama 20.30'da "Milet Hamamı" bahçesindeki Cenk Erdoğan Üçlü'sünün konserine oteldeki cazcılarla gideceğim.. Öğleden sonra ne yapacağım diye aklınıza takılmasın, adliyeye gidip dosya tarayacağım... Şimdilik hoşçakalınız... Afyon'dan kucak dolusu sevgiler&saygılar.... Efsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder