30 Ocak 2011 Pazar

HAYAT BAYRAM OLSA


http://www.youtube.com/watch?v=FvOqq3aP0iY

Dun gece uyuymak icin gozlerimi kapattigimda,
cok yorgun oldugumu hissettim.
Ogleyin, kira alacagi sorunu olan bir aile ile randevum vardi.
Daha sonra da sistem kayitlarina yeni dusen dosyalarimin acilis islemleri ile ugrasmistim.
Yazicimin bana yetersiz olacagini gorunce
Beyogluna cikmis ve kendime yeni bir yazici aramistim.
Gecenin ilerleyen saatlerinde,
camasirlari makinaya koymus ve evdekilere;
-Ben uyuyorum camasirlar size emanet demistim.

Iste basimi yastiga koydugum anda,
bir isik hiziyla cocukluk gunlerime gidip geldim.

1974 yillari...
Bahce icinde Iki katli bir evimiz vardi.. (hala iki katli ve bahce icinde)
Hafta sonlari, annem bahceye buyuk bir ates yakardi.
Gul fidanlarina ve maydanoz fidelerine zarar vermesin diye tam duvarin dibine yakardi atesi...
Bu atesin uzerine buyuk bir kazan yerlestirilir ve icine soguk su doldurulurdu.
Atesin etrafina da buyuk bir kirmizi legen yerlestirilir,
bir haftalik camasirlar el ile bu legenin icinde yikanirdi.
Daha sonra evimize ilk camasir makinamiz geldi.
Bembeyaz bir kutu ve tepesinde bir merdane ile...
Camasirlari makinanin icinde yikar
duruladiktan sonra elimiz ile tutarak
tek tek merdaneden gecirir camikanalarin suyunu sikardik.

O zamanlarda, halam Almanya'dan kesin donus yapmak zorunda kalmis
ve gelirken oradaki makinalarini da getirmisti.
Halamin tam otomatik bir makinasi vardi
ve uzerinde dantelli bir ortu ile kosede dururdu.
Cunku o gunlerdeki elektrik aksami bu makinayi calistirmaya yeterli degildi.
Halamin soyledigine gore; bu makinaya camairlari attiktan sonra
hicbir sey yapmaya gerek yoktu
ve iki saat sonra camasirlar kurumus bir halde makinadan aliniyordu.
................
............
Istu bu uzun yolculuktan yuregim dondukten sonra
birden tum yorgunlugum gidiverdi.
Buyuk bir keyifle kitabimin kapagini araladim
ve sabah olunca yuregimden gecenleri
sevdigim dostlarima iletmayi istedim...
hepinize keyifli bir pazar diliyorum...
Hayat bir bayram aslinda---
Dostlukla...
Efsun---
30 ocak 2011 sabah 10,48
istanbul
http://www.youtube.com/watch?v=TSE2TzX4QNo&NR=1









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder