2 Şubat 2013 Cumartesi

KURŞUNKALEM FABRİKASI

http://www.dr.com.tr/Kitap/Kursun-Kalem-Fabrikasi/Edebiyat/Roman/Dunya-Roman/urunno=0000000290338

KURŞUNKALEM FABRİKASI 

Son zamanlarda okuduğum kitaplara dair bir şey yazmıyordum. 
Bu sabah okuduğum bir kitap, o kadar sürükleyici bir dille yazılmıştı ki, 
Üşenmeden kalktım, kendime bir  kahve hazırladım ve klavyemin tuşlarına dokunmaya başladım. 

En son bitirdiğim kitap, Yunanlı bir yazara ait: Soti Triantafyillou
KURŞUNKALEM FABRİKASI 

Ben, genel olarak nerede bir Yunanca'dan çevrilmiş eser görsem, hemen alır okurum. 

Bu kitabı da, GATA'ya  ellerimdeki bir sorun için gidip gelirken keşfettim.. 

İsmi önce bir şey çağrıştırmadı.. 

Ama kitabın son sayfasını kapattığımda,  ilk işim, 
internetten romanda geçen kişiliklerin gerçek olup olmadıklarını kontrol etmek oldu... 

Kitapta, Atina'lı Asimakis ailesi aracılığı bir, tarihsel bir süreç anlatılmış. 

1866-1940 arasındaki dünya tarihi,
devrimler, liderler,  kentler, ülkeler arasında çok güzel dokunmuş...

Kitabı okurken, kendinizi Zürih'te Lenin ile birlikte bir kahvede otururken 
veya Atina'da ikinci dünya savaşı öncesi Askeri Cuntanın ve soğuk savaşın ortasında
Komünistler tutuklanırken buluyorsunuz... 

Kitapta, gerçek kişiler ile roman kahramanları iç içe geçmiş.. 

Sosyalizmin  o dönemki sorunları, Yunan Komunist Partisinin güncel politikası ve buna benzer bir çok tartışma konusu, romanda çok hoş bir dille aktarılmış... 

Hele, 2013 yılının başlarında, bu saptamaları okuyup, iç geçiriyorsanız kitap gözünüze daha da çekici geliyor.. 

Saygılarımla...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder