16 Mayıs 2012 Çarşamba

Cern Ziyareti

Dun, hayatimdaki donum noktalarindan birisini yasadim.
Cenevrede bulunan CERN Bilim Merkezini ziyaret ettim.
Bir kitap okudum, dunyam degisti der gibi, Cern"i ziyaret ettim ve dunyaya bakis acim degisti.

Birkac yil once Dan Brawn"un Melekler ve Seytanlar isimli kitabini okumustum.
Orada bol bol Cern sozcugu kullaniliyordu.
Cok surukleyici ve esrarli bir kitapti  benim icin.. 
Ama Cern"i gordukten sonra bu kitapta yazilan herseyin dogru olabilecegini hissettim dehsetle...


Isvcre"de Tageskart denilen  gunluk kartlar satiliyor.
Bu kart ile Isvicre"nin her yerine gidebiliyorsun  ve her turlu ulasim aracini kullanabiliyorsun.
Ev sahiplerim dun baba bu karti hediye ettiler. Ben de Cenevre ve Lozan sehirlerinde kullandim kartimi..

Muhtesem bir gun idi.

Sabah  sekizde  Bern"den kalkan iki katli  bir trenle iki saate Cenevre`ye vardim.

Gardan ciktiktan sonra ilk isim CERN"e nasil giderim diye sormak oldu..

Cern  (Conseil Européen pour la Recherche Nucléaire) Avrupa Nükleer Araştırma Merkezi..
http://tr.wikipedia.org/wiki/Avrupa_N%C3%BCkleer_Ara%C5%9Ft%C4%B1rma_Merkezi

Garin hemen yanindaki duraktan 14 numarali tramvay ile Cern"e cok kolay ulasiyorsunuz..

Cern ziyaretciler  icin iki ayri merkez olusturmus.. 

Universe of particles : http://outreach.web.cern.ch/outreach/expos_cern/univers_particules.html

Microcosm :http://outreach.web.cern.ch/outreach/expos_cern/microcosm.html

Cern  1954  yilinda temeli atilan bir proje. Dort temel dedektor var.
Cenevredeki merkezde Atlas dedektoru var.. Yerin 100 metre altinda dev bir tesis..
http://tr.wikipedia.org/w/index.php?title=Dosya:Inside_the_CERN_LHC_tunnel.jpg&filetimestamp=20050623095346#file

Ancak ben gittigimde yeralti ziyarete acik degildi. Diger iki merkezi gezebildim.

Ogleden sonra Cenevre sokaklarinda dolasirken kendimi baska bir dunyadan gelmis gibi hissediyordum...

Bilime ilgi duyanlar, cocuklarinin  bilime ilgi duymasini isteyenlerin mutlaka ziyaret etmesi gereken bir yer..

Yarin sevgili istanbul`"uma donuyorum..

Isvicre"den sevgi ve saygilarimi gonderiyorum..

Efsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder