25 Aralık 2009 Cuma

Bir Sabah Daveti

Sisli ve puslu bir istanbul sabahında,
telaşsız ve keyifle ocağa çaydınlığı yerleştirdim
Mutfak masasının üzerine
Kastamonu'daki el dokumacılarının dokuduğu
mavi örtüyü serdim
pencerenin dışında
boylu boyunca İstanbul uzanıyor,
ve sadece martıların sesleri geliyor
kaynayan sudan
önce kendime bir kahve yaptım
fincana dökülen suyun peşinden
Atina'da içtiğim, güzel dostlarımın hazırladığı capucinoyu anımsadım
masaya kırmızı karanfillerimi yerleştirdim
yeşil soğanlarımı
kırmızı domateslerimi
taze biberlerimi
yıkayıp kenara aldım..
aklıma babannemin tarhana çorbası geldi.
bir tencerenin içine
annemin kendi elleriyle yaptığı tarhanayı koydum
yavaş yavaş karıştırarak
ve şu anda güzel dostlarımın bulunduğu tüm şehirleri beynimde dolaşarak
pişirdim tarhanamı...
Bu sabah,
Burgazdan,
İzmirden, Konyadan, Bursadan,
Atinadan, Korintostan
Berlinden
karşı kıyıdan,
Giritten
ve Ankaradan
dostlarımız gelsin..
Dumanı üstünde
tarhana çorbası
bir bardak taze çay
ve yanında
dostluğun yeralacağı
güzel bir İstanbul sabahına bekliyoruz onları...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder