12 Haziran 2018 Salı

Amerıka Yolcusu// A letter by Amerıco Vespuccı// Hıs fırst voyage

https://www.youtube.com/watch?v=2Sos2qigYD4


Onüç haziran ikibin onsekiz..

Sabah saatleri. Sıfır altı. sıfır altı. 

Biraz önce, üniversiteden ev arkadaşımı, 
Amerika'ya yolcu ettim. 

Kızını ziyarete gidiyor Mıamı'ye bir haftalığına.

Biraz sonra ben de kızıma kahvaltı hazırlamak için uyanacaktım. 

Kafamdan geçen yoğun düşüncelerden sonra kalktım ve bu satırları yazmaya karar verdim. 

" Elif ne kadar şanslı. Biraz sonra kıtalar arası bir yolculuğa çıkıyor ve bambaşka bir kıtaya ulaşacak.."

İşte  benim düşüncelerimi ayaklandıran bu cümle oldu.. 

Ne kadar ilginç.

Teknolojinin geldiği son nokta ve de iletişimin... 

Aklıma, Americo Vespuci geldi.  Uzuuunn gemi yolculukları... Bir kıtanın keşfi.. 


Oysa Elif, dört saat sonra masmavi bulutların arasından geçerek,  akşam üzeri Amerika'da  yudumlayacak sabah kahvesini. 

Onu bizim evin kapısından yolcularken, 

-Oya'ya selam söyle dedim..

Oya'da benim komşum idi geçen yıla kadar.. 

Yeni bir nefes almak istedi ve kendisini Miami sahillerinde dondurma satarken buldu.. 

Haftada bir görüntülü  görüşüyorum. 

Herzaman yemyeşil dalların arasından bana merhaba diyor.. 


Ben, henüz ayak basmadım Amerika'ya.. 

Şimdi bilgisayar eşliğinde minik bir Mıamı turu yapmak istiyorum. 

Gün, yavaş yavaş seslerle dolmaya başladı. 

Ben de sabah kahvemi yarıladım sayılır. 

Aklımdan düşünceler, 

Kalbimden dostlarım geçiyor. 

Şimdi bir uçak geçti yukarıdan. Sesini de duyuyorum uzaktan.. 

Belki Elif bu uçağın içindedir, kimbilir...

İyi yolculuklar tüm yolculara...

İyi sabahlar tüm tatlı dostlarıma... 

Sevgilerimle...

Efsun





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder