28 Ocak 2018 Pazar

DÜNYADA YENİ BİR NOKTA YENİ BİR YAŞAM ( ROMANYA MEKTUBU)


Bu satırları, 
Dünyada yeni bir yaşam alanı tanımış olmanın verdiği iç huzuru ve güzelliği ile yazıyorum. 

Cuma sabahı Bükreş'ten döndüm.

Hayatımda Bükreş'i ve Romanya'yı ilk defa gördüm.  
Çok sevdim.
Çok begendim. 

Hem geçmiş ile kıyaslama hem de güncel Romanya'yı hissettim. 

Geçen cuma uctum Bükreş'e ve vardığım gün kar yağmaya başladı. 
Haftasonu Romanya'nın en güzel bölgesi olan Transilvanya Bölgesini gezdirdi güzel dostlarım. 

Muhteşem karlar altında, muhteşem şatolar..

Ben, şanslı bir insanım sanırım. 

Yıllar önce, henüz sosyalizm yıkılmadan Sovyetler Birliğini görmüş 
ve sosyalizmin artık tıkanma noktasında yıkılışına tanık olmuş bir insanım. 

O dönemde, gerçekten sosyalist ekonomi ve halkın yaşam koşulları çok zorlu idi. 
Gerçekten, mağazalar bomboş ve insanlar çok yoksul idi. 

Ama bunun yanında, sadece  sovyet yöneticilerinin  alışveriş yapabildiği Berıozka dükkanlarında, herşey bol  idi. 

Sosyalist sistemin sonlanmasından sonra, 2015 bir mayısında Varna'yı  ziyaret ettiğimde, şok olmuştum. 
Varna'da hayat 1990 yılında donmuş ve inanılmaz bir  yokluk devam ediyordu. 

İşte benim Bükreş ziyareti öncesinde, en çok merak ettiğim,
sosyalist sistemden sonra Romanya'da oluşan yaşam idi. 

ÇOK BEĞENDİM ROMANYA'YI. 

İnsanlar mutlu ve  keyifli. 
Sokaklarda hem eski değerler korunmuş, özellikle Avusturya egemenliğinden kalan binalar çok güzel.

Hem de tam kapitalist sisteme özgü  yeni bir ticaret canlılığı oluşmuş. 

Romanya'da en önemli sorun, insanların çalışmak için Avrupa'ya gitmeleri ve bu nedenle Romanya'da çalışacak insan bulunamaması. 

Romanya Avrupa Birliği üyesi olmasına karşın, hala kendi para birimleri Ley kullanılıyor 
ve bir Ley   bir  Türk Lİrasına eşit. 
Fiyatlarda aynı sayılır. 

Ancak, et ve et ürünleri çok ucuz. 

Romanya,Avrupa'ya giden insanlarını geri getirebilmek için geçen yıl   ücretleri yükseltmiş. 
Bir işçi ortala 3.000' Ley'e maloluyor bir işveren'e. 
İşçinin eline de yaklaşık 1700 Ley geçiyor.

Oysa, İngiltere2ye marul toplamaya giden bir Romanyalı haftada 2000 Ley kazanıyormuş ve 
altı ay Avrupa'da çalışıp altı ayını da dınlenerek geciriyormuş.

Romanyalılar  çok temiz ve düzenli. 

Kadınlar çok şık ve çok bakımlı. 

Romanyada bakkaldan çok  çiçekçi varmış.
Bir de pek çok Türk filmi var. 
Ayrıca Kanal D televizyonu orada  bağımsız bir kanal olarak varlık sürdürüyor. 
Genel olarak Türklere ve Türkiye'den gidenlere çok sıcak davranılıyormuş.

Romanya'da pek çok Türk şirketi inşaatlar yapmaya başlamış. 
Şehrin dış semtleri çok lüks evlerle donatılyor. 

Yani bizim inşaat sektörü oraya da el atmış durumda. 

Ama ben yine de keyifli bir Romanya tatili yaşadım, oradaki güzel dostlarım sayesinde.

Sonuç olarak, bence ROMANYA GİDİLİP GÖRÜLMEYE DEĞER BİR ÜLKE..

Sevgilerimle.
Saygılarımla.
Efsun

28.01.2018 
İstanbul

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder